søndag 25. juli 2010

Fra palmesus, til høye hus.....

Da var dagen kommet for å reise fra denne stjernespekkede og palmesusende glamorøse byen. Klokken fire om natten sto vi opp for å være sikre på å rekke flyet vårt. Disse amerikanske sikkerhetskontrollene tar jo som sagt sin tid, og vi orket ikke tanken på å stå og svette i en slik kø og ikke vite om vi rakk flyet vårt. Det viste seg at vi hadde gooooood tid, så jeg rakk å sitte og blogge litt på flyplassen før avgang. Ikke verst...

Flyet landet presist, og vi tok oss ut av flyplassen og ut på "gata" for å finne oss transport inn til Manhattan. Vi valgte å ta en shuttlebuss, og ventet på den i vel 20 min.

Det viste seg at det å ta shuttlebuss ikke var det sjakktrekk i NY, da den turen tok oss 2 timer... Men siden vi satt forerst i bussen, fikk vi ihvertfall med oss "The Manhattan Skyline" da vi kjørte innover mot sentrum.

Vel innstallert på Hotel Novotel, Times Square, spiste vi en velfortjent middag på Hotellets restaurant. (Cafe Nicole)

Her var maten god, men servicen ELENDIG. Da vi nevnte til betjeningen at vi bare hade bestilt ett glass rødvin, men på regningen sto det to, ble de sure og la til desserten som vi skulle få gratis (siden vi lå på hotellet) istedenfor. Resultatet ble at regninger ble $3 dyrere enn før vi sa ifra... Utrolig!!! Jeg trøstet meg med at NY-ostekaken jeg fikk var ufattelig god, og verdt de ekstra $3.

Utsikten fra rommet vårt var heller ikke så værst...

Vi ruslet nedover mot Times Square og så på alle neonlysene og folkelivet der nede. Man kan beskrive det med: Mye av alt!!!

Før vi gikk tilbake til hotellet, stakk vi innom M&M butikken og kjøpte litt snop... -Hadde jo ikke gjordt det i M&M butikken i Vegas, så det var jaggu på tide.

Denne dagen var lang, men allikevel så altfor kort. Det var ihvertfall godt å legge seg. God natt!!!