onsdag 21. juli 2010

Surfing USA!!! Los Angeles...

Denne dagen startet ganske hektisk. Etter en runde med blogging på hotellet, utsjekking og en taxitur senere, satt vi trygt innlosjert på et av Los Angeles`s bedre hoteller: Hollywood Roosevelt Hotel. Det var her Marilyn Monroe bodde i nærmere 2 år da karrieren hennes tok fart. Det er også ved dette hotellbasenget hun spilte inn en av sine første reklamefilmer. (En rekke andre selebriteter har også bodd der: Charlie Chaplin, Kirsten Dunst, Errol Flynn, Judy Garland, Cary Grant, Johnny Grant,Hugh Hefner, Paris Hilton, Scarlett Johansson, Lindsay Lohan, Eva Longoria, Courtney Love, Marilyn Manson, Prince, Nicole Richie, Frank Sinatra, Will Smith, Elizabeth Taylor, Shirley Temple og Bruce Willis... bare for å skryte litt)

En ny bloggerunde måtte til for å komme ajour, og med slik utsikt og stil var det gjordt i en fei.

Vi pakket ryggsekken med badetøy, og satte kursen mot Venice Beach. På vei ned til buss-stoppet, gikk vi forbi selveste LA ink studioet....

På bussen traff vi litt av lokalbefolkningen i LA, -både på godt og vondt... en hadde mista jobben denne dagen og klagde fælt på at busstilbudet var blitt så dårlig etter at finanskrisa slo til. En annen var veldig hyggelig og viste oss hvilken buss vi skulle ta, og hvor vi skulle bytte og gå av.

Lunsj denne dagen ble tatt på en fortauskant på Venice ocean front walk... ikke værst picnic sted...

Her var det et yrende folkeliv, med små butikker og cafeer langs hele strandlinjen. Mest litt smålugubre shapper, men også noen mer seriøse utøvere. Et flott sted...

Så var det tid for å bite i det sure eplet, og hoppe ut i det iiiiskalde stillehavet. Og det skal være sagt: å hoppe i det er det rette utrykket på denne type bading. De sterke strømmene og de høye bølgene gjorde det umulig å svømme. Her gjaldt det å holde hodet over vann, og hoppe idet bølgen slo imot en. Artig, men livsfarlig for de som er under 1 meter. Det var et øyeblikk hvor jeg lurte på om jeg ville komme opp av vannet i live, da en monsterbølge sugde meg under, og sveivet meg innover mot land, og ut igjen før jeg fikk satt føttene i bunnen igjen. Ble endel saltvann som måtte spyttes ut da ja... Arne ble litt bekymret da han plutselig ikke kunne se meg, og plutselig så at jeg kavet inne ved vannkanten. Gøy og slitsomt på samme tid...

Vi skiftet etter badingen, og gikk langs Venice Beach og bort til Santa Monica Beach. En nydelig tur i solnedgangen.

Vi gikk forbi Muscle Beach, et treningssenter på strandfronten hvor Arnold S. ble oppdaget.

Vel fremme på Santa Monica Pier, tok vi oss en middag på Mariasol, en restaurant på tuppen av piren. Der spist vi deilig fajitas og nøt utsikten av LAs strender badet i solnedgang.

Vi benyttet oss av kollektivtraffikken på vei tilbake til hotellet også. Da vi gikk bortover Hollywood walk of fame, så vi at de hadde lagt ned en stjerne for meg.... lite visste jeg at jeg hadde slik kjendisstatus her borte... (hehe)

Å legge seg på dette hotellet var en fryd etter slik en begivelsesrik dag i LA! God natt!!!